Énmárka és coworking: a legjobb módszerek, amikkel a közösségi irodákban és az élő rendezvényeken a személyes márkádat építheted

Szerző: | 2023.05.23. | Marketing

Kevesen szállnának vitába azzal a kijelentéssel, hogy az énmárka – vagy személyes márka, personal branding, ahogy tetszik – nagymértékben hozzájárul egy vállalkozó (vagy munkavállaló) sikereihez. Az ismertséget azonban nem szabad összekeverni az elismertséggel, a jó személyes márkára is igaz, hogy a kevesebb több. A szorosabb kapcsolat, az alaposabb bemutatkozási lehetőség, egy élő találkozás és beszélgetés sokszor többet ér, mint a több száz vagy ezer követő a közösségi médiában. Lássuk, hogyan segíti a személyes márkád építését a coworking és az élő rendezvények.

A personal brandingről általánosságban

Konyhanyelven a következőképp szokták meghatározni az énmárka fogalmát: „a személyes márka az, amit akkor mondanak rólad, amikor kimész a szobából”.

Tulajdonképpen a personal brand azoknak a benyomásoknak az összességét jelenti, amit másokban keltesz. Ebbe beletartozik, hogy milyen az általános megítélésed, szimpatikusnak, udvariasnak, határozottnak tartanak-e, mit gondolnak a szakmai munkásságodról, az elkészült anyagaid minőségéről, vagy a személyiségedről (megbízható, szavahihető, precíz stb.).

A személyes márkaépítés lényege, hogy tudatosan odafigyelj, hogy milyen tulajdonságaidat szeretnéd kidomborítani, és ezeket kommunikáld, tedd láthatóvá valamilyen formában. Ehhez át kell gondolnod, hogy a szakterületed mely részei lehetnek érdekesek a célcsoportodnak, melyik részterületek adnak értéket mások számára, milyen markáns szakmai tulajdonságaid vannak, és hogyan tudod magad megkülönböztetni a versenytársaid sokaságától.

Minél inkább sikerül az értékeidet átláthatóan kommunikálnod, minél hitelesebb szakemberré válsz, annál jobban cseng majd a neved szakmai berkekben, és annál szívesebben fognak veled dolgozni. Így könnyebben juthatsz megrendelésekhez, és szakmailag is megbecsülnek.

Elismert szakértőként pedig nem lesz gondod az ügyfélszerzéssel, sőt sok esetben a potenciális ügyfeleid és partnereid fognak sorban állni a kegyeidért. Ráadásul a szakértői státusz az árazásodra is pozitív hatással lesz

Énmárka építése online

A személyes márka építéséről elsőként általában online brandépítésre asszociálnak az emberek. Az online tér nyújtotta lehetőségek szinte kimeríthetetlenek:

  • közösségi média platformok (Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok);
  • az itthon is egyre népszerűbb podcastek;
  • hosszabb és rövidebb YouTube videós tartalmak;,
  • céges weboldal, személyes/szakmai blog;
  • ha grafikai anyagokkal foglalkozol, akkor készíthetsz egy portfóliót a legkiemelkedőbb munkáiddal (itthon az egyik legnépszerűbb felület erre a Behance);
  • a követőbázisnak küldött hírlevelek;
  • szakmai oldalakon megjelenő vendégcikkek (akár affiliate marketing).

Az online felület mellett azonban az offline lehetőségeket sem árt észben tartanod!

Személyes márkaépítés élő eseményeken

Egy élő rendezvényen (egy szakmai meetupon, workshopon, egy networking rendezvényen vagy akár egy coworkingben) a legelső dolog, amivel hatást kelthetsz másokban az a megjelenésed, és hogy hogyan mutatkozol be.

Ha a brandépítés kapcsán már tudatosítottad magadban, hogy:

  • hogyan fogsz kommunikálni (mik a szakmai erősségeid, eredményeid, megkülönböztető jegyeid, céljaid stb.),
  • milyen történetet társítasz magadhoz (használhatod a storytelling erejét például ahhoz kapcsolódóan, hogy mi indított el a pályádon, vagy milyen nehézségekkel kellett megküzdened a kezdeti időkben).

A következő lépés, hogy össze tudd foglalni a szakmai tevékenységed esszenciáját egy pár perces bemutatkozóban. Az úgynevezett „elevator pitch” egy néhány mondatos lényegre törő bemutatkozó, amiben röviden összefoglalod magadról a legfontosabb szakmai tudnivalókat. Mindezt olyan módon, hogy az felkeltse a másik érdeklődését. (Az elevator pitch elnevezéshez egy liftezésnyi időt társítanak, ez alatt kell megnyerned a másikat).

Példa a Szikra Coworking rövid bemutatkozójára: „A Szikra Budapest szívében ad otthont szabadúszók, digitális nomádok, startupok és egyéni vállalkozók közösségének. Egy helyet, ahol zavartalanul dolgozhatsz, tárgyalhatsz, vagy akár rendezvényeket is tarthatsz.”

Már önmagában az is beszédes, hogy milyen eseményen jelensz meg. Ha jól választod meg, hogy mely rendezvényeken veszel részt, akkor valószínűleg hasonló gondolkodású emberekkel találkozhatsz.

A Szikra Coworking irodába például jellemzően olyanok járnak, akik modern, nyitott gondolkodásúak, és nem ragaszkodnak a régi berögződésekhez. Elsők között tapossák ki a jövő munkavégzésének útját és jellemzően hibrid módon, vagy teljes egészében online dolgoznak.

További offline lehetőségek az énmárkád erősítésére

Egy networking összejövetelre érdemes nyomtatott anyagokkal is készülni: bemutatkozáshoz egy jó minőségű, emlékezetes névjegykártyával, egy minden szükséges információt tartalmazó szórólappal vagy prospektussal.

Egy kiállításon, vagy szakmai rendezvényen repi cuccokkal is jelen lehetsz. (De a közösségi térben is használhatsz jól azonosítható logózott irodaszereket, vagy egy figyelemfelkeltő logózott bögrét). Ezt megtámogathatod azzal, hogy ezeken az anyagokon közzéteszed az online elérhetőségeidet (ahol még részletesebb információkat találhatnak rólad). Az anyagokra QR kódot is tehetsz, melyet a Canvában ingyenesen készíthetsz el. 

Ezenkívül magáról az eseményről is készíthetsz olyan tartalmat, amit a közösségi média oldaladon teszel közzé. Ha ezt a Szikrában szeretnéd megtenni, akkor posztolhatsz például a munkafolyamataidról, egy csapatépítő összejövetelről, egy üzleti megbeszélésről, vagy egy rendezvényről.

Fejleszd a kommunikációs- és előadókészséged! Ha előadóként is lehetőséged van részt venni egy szakmai rendezvényen, az még inkább erősíti a szakértői státuszodat. Sőt egyénileg is szervezhetsz workshopot vagy előadást. (Ezeket a Szikrában is megtarthatod).

Gondold át az egyéni körülményeidet, és egészítsd ki a listát a saját ötleteiddel! Kezdd el az énmárkád építését már ma!

Legutóbbiak

Ezt az 7 könyvet vidd magaddal szabadúszóként a nyaralásra

Ezt az 7 könyvet vidd magaddal szabadúszóként a nyaralásra

A borongós időt szinte átmenet nélkül váltotta fel a nyárias meleg, pár napja pedig az iskolai szünet is elkezdődött: beköszönt a nyaralások ideje. Hogy mindenki felkészülhessen olvasnivalóval, összegyűjtöttünk hét könyvet, amikből inspirációt meríthetsz  és...

Így hozd ki a legtöbbet a coworking csomagodból

Így hozd ki a legtöbbet a coworking csomagodból

A közösségi irodák egyre népszerűbbek a szabadúszók, a digitális nomádok, a remote munkavállalók, hibrid munkaviszonyban dolgozók, a startupok és az innovatív kis- és középvállalkozások (KKV-k) körében is. Te is szívesen kipróbálnád a coworkinget? Ebben a cikkben...

7+1 online csapatépítő ötlet remote munkavállalóknak

7+1 online csapatépítő ötlet remote munkavállalóknak

Távmunkában dolgozol, és szeretnéd tudni, hogyan építhetsz összetartóbb csapatot? Nem vagy egyedül! A remote munkavégzés, tagadhatatlan előnyei mellett, nem várt kihívásokat is magában rejt. Ilyen nehézség például, hogy a személyes irodai jelenlét hiánya miatt...

Miért éri meg freelancerként coworkingben dolgozni?

Miért éri meg freelancerként coworkingben dolgozni?

A szabadúszók egy része az alkalmazotti létet maga mögött hagyva dönt a vállalkozásindítás mellett. A hirtelen jött szabadság és az új típusú kötelezettségek pedig nem várt kihívásokat tartogatnak. Ha kíváncsi vagy, hogy hogyan segít ezek legyőzésében a coworking, és...